24 Haziran 2012 Pazar

"la"

diyorum ki;

müslümanın bir tavrı olmalı, bir duruşu olmalı

modern çağın beklentilerine karşı çıkabilmeli

"la" diyebilmeli
demeli

farkını ortaya koymalı
bir müslüman olarak islama değer vermeli, kendi müslüman kimliğine sahip çıkmalı

bir yeğenim var  yabancı hristiyan bir kızla net üzerinden konuşurken "oh my good" diyor
hristiyan kız onu uyarıyor
sen müslüman değil misin neden öyle söylüyorsun diye

işte böyle

öyle müslüman olduğu nüfus cüzdanlarında yazan insanlardan bahsetmiyorum ben
kitabı bilenlerden, islamı tanıyanlardan bahsediyorum ben. 
sosyal düzenin yanlışlarını bilenlerden.
neyin islam olmadığını bilen insanlardan bahsediyorum ben

bu müslüman erkeklerle kızlar dikkat etmeli kendilerine
kızlı erkekli gruplar halinde eğlenmemeli onlar
bu islamın kınadığı yasakladığı birşey


beraber gezmemeli, beraber oturup yemek yememeli,
oturup sohbet etmemeli
islam namahremle konuşmanın sınırlarını çok güzel belirlemiş
bunda keyfiyet hiç bir zaman yer almaz
özellikle müslüman erkekler namusu sayıp kendi aile eşrafının kadınlarını korumadan önce kendilerini korumalı
insan en başta kendinden sorumlu sonra ailesinden

kızlı erkekli hatıra fotoğrafları çektirmemeli
bir erkek yabancı bir kızın fotoğraf makinesine poz vermemeli
bir kız yabancı bir erkeğin fotoğraf makinesine poz vermemeli

birinin fotoğrafı yani sureti, yani hatırası
diğerinde olmamalı, işi yok
böyle yakın olmamalılar


2 yorum:

yöresel yemek ve örgü dedi ki...

Merhaba arkadaşım çok güzel anlatıyosunda kime anlatacaksın sadece bu düşünceleri kendi kendine düşündügü zaman ve bu kimligi benimsemiş olucak yoksa annem babam büyüklerim bu yoldan gidiyorlar bu dogrudur demiyorlar .Allaha şükürler islamla çok derin bilgileri olmasada yeterince bir bilgileri var evlatlarımın keşke sizin dediginiz gibi yetişdirebilseydik. Evet birde lamelefin en azından biliyorlar geçen sene oglumu elif cüzünü okutup kurana geçirdim inşallah cümlemizi iman kuranda ayırmasın yüregine saglık arkadaşım

çiğdem dedi ki...

amin ablacım

aynen dediğin gibi kişinin kendisin kendi kendine bulması lazım bu doğruları
ama rol aldıkları insanların yani çevrelerinin de bu doğrultuda olması lazım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...