8 Mart 2012 Perşembe

Ramazan Altıntaş "bütün yönleriyle cahiliyye"



  daha önce veba için 1 ay elimde süründü demiştim.

 oysa bununla ben de süründüm.

 kitap adından da anlaşılacağı üzere islam öncesi arap toplumunu anlatıyor
iyi düşünülmüş bir kitap aslında o sebeple bile okunmaya değer

ama

dili mi ağır diyim ben uzun zamandır salt bilgi veren islami içerikli kitap okumadığım için bana ağır mı geldi emin değilim.
okuyamadım bir türlü

bırakırsam bir daha okuyamam diye arada 3 kitap okudum.

ve sonunda bitirdim

kitap 3 bölümden oluşuyor

-cahiliyye kavramı
-dini hayat
-sosyal hayat

ilk bölüm çok fazla terim barındırdığından olsa gerek çok ağırdı
onu geçince gerisi pek ağır gelmiyor
hatta üçüncü bölüm gayet akıcıydı

"Muhammed Hamidullah'ın anlattığına göre hristiyanlar kendi kitapları incili incelemişler, aralarında iki yüz bin fark tesbit etmişler. 1934 yılında Münih Üniversitesi aynı incelemeyi kırk bin Kur'an nüshası üzerinde yapmıştır. Muhtelif zamanlarda yazılan Kur'an nüshaları toplanmış, atmış yıl süren bir çalışma sonucunda şu netice elde edilmiştir: Kur'an nüshaları arasında hiç bir fark yoktur."



Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...