12 Şubat 2011 Cumartesi

kurban, bayramlaşma


16 kasım 2010

bugün bayram

size düşman biriyle, hatta birbirinize düşman, fakat ailevi meselelerden dolayı biraraya gelmek zorundaysanız eğer  bayram nasıl geçer, bayramlaşmak nedir o yakınlaşmayı sağlar mı? 2 ay önceki bayramlaşmanın bir şeyi değiştirmediğini bile bile tekrar bayramlaşmanın ne anlamı var? ben bayramlaşmamayı tercih ettim.

neyse kurban kesildi, ilk defa bu kadar erken geldi hep akşam gelirdi. bu sene insanlar az mı kestiler acaba fiyatlardan dolayı?  kurbanın canı öyle kesilir kesilmez çıkmazmış, doğru mu bilmiyorum gerçi kastettikleri sinirler mi? bu işlerden anlamam ama bu işi ehil insanlar yapmalı.

 bu gün ablamlar anlattı onlar küçükken olmuş; biri horozu kesmiş yani kafasını koparmış ama işi doğru yapamamış herhalde kafası elinde kalmış, kaçmış horoz 2 saat boyunca peşinde yakalamaya çalışıyorlarmış. kafasız şekilde ortalık da koşmaya başlamış.. sahneyi ben çizgifilmlerde gördüğüm şekilde canlandırdığım için kahkahalarla gülmeye başladım. ablamın dolan gözleriyle karşılaştığımda mideme yumruk yemiş gibi oldum. eee kafası yokken yönönü nasıl buluyodu dedim "bulamıyodu zaten sağa sola çarpıp durdu, kafası da olduğu yerde kıvranıyodu" dedi

"yazık yaa" diyebildim sadece. başka hiçbirşey diyemiyosun. dakikalardır yazmaya çalışıyorum ne hissettiğimi ne düşündüğümü hiçbirşey çıkmıyo. yoğun bir suçluluk duygusu içindeyim ve bu güldüğüm için değil. 

ben bu kadar suçlu hissetmek istemiyorum kendimi bu işin bilenler yapsın lütfen acı çekmesinler hayvanlar. Allaha kurban etmeye layık şekilde yapalım bunu lütfen. ne o etlerle hakkı olanların yerine kendi dolaplarımızı dolduralım ne de zulmedelim o mübarek hayvanlara. Allah buna razı gelmez. 

O'nun için kurban olabilmek duasıyla...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...