12 Şubat 2011 Cumartesi

tesettürle gelen avantajlar


28 kasım '10

bazen söyleyecek çok sözüm olduğunu bazen HİÇ. neyse bu yazı eskilerden... bi arkadaşım kız arkadaşını tesettüre yakınlaştırmak istiyordu ve cevabım:

evet ben bildiğim yoldan en başından başlıyım msn de dediğim gibi kitapta hicap diye geçer hicap da haya duymak anlamına gelir her şekilde.. şöyle düşün insanın asalati de onuru da tüm güzel ahlaki özellikler aslında utanma duygusundan gelir yani utanma duygusunun seviyesi kişinin edebiyle aynı orantıdadır.. hicap sadece kadınlar için değil erkekler içinde geçerli biliyosun ki erkeklerinde tesettüre riayet etmeleri gerekir.. utanma duygusu olan bi insan hakaret etmez örneğin utanma duygusu olan bi kadın sokak ortasın da bağırmaz saç baş kavga etmez aynı şekilde küfür etmez gibi örnekler veriyorum.. hani ar damarı denen şey var ya o işte bunla ilgili hadisler falanda var ya şimdi bunu tesettüre bağlayacak olursak utanan kız Allah tesettüre girin dememiş olsa bile ona uygun giyinir dekolte giymeye utanır bi ton makyajla dikkatleri üzerine çekmeye utanır vucut hatlarını ortaya çıkaracak şeyler giyemez içini gösteren şeyler giyemez zaten utanır.. masumca şeylerden bahsediyorum burda farkındaysan özellikle erkeklerin ilgisini çekmek için yapılan hareketleri söylememe gerek olduğunu zannetmiyorum.. hani başörtülü çıplaklar denilen kısımdaki eksiklik burda haya'nın olmamasından kaynaklanıyo yani onlar utandıkları için örtünmemişler tepeden inme şekilde örtündükleri için sürekli bişeyler eksik çıkıyo sürekli "ya başı örtülü ama....." diye başlayan kelimeler hiç bitmiyo.. aynı şeyi başını örtmemiş bazı kızlar içinde geçerli hani bazılarına imrenerek bakıyoruz ya işte onlar da başlarını örtmemişler ama altyapı var ar damarı çatlamamış..
 
bizim kitapta gördüğümüz kadarıyla ve sahih kaynaklardan fıkıhta tesettürde giyim kuşama baktığımızda sadece giyim için şu kurallar var
1- üzerine yapışan vucut hatlarını gösteren kıyafetlerden kaçınılmalı
2-vucudu gösterecek ince tül şeffaf elbiseler giyilmemeli
3-yüzmüz görünebilir.. saclar kulak ve boyun görünmicek ama
4-başörtüsü göğüs altına kadar inicek yani göğsün üzerini kapatacak
5-eller görünebilir bileğe kadar..
 
bunlar sadece giyim kuşamla ilgili şeyler birde kaş falan almanın lanetlendiği sürme hariç makyaj yasak
tık tık tık ses çıkaran ayakkabnılar yasak falan filan gerçi ayakkabı yasak deil galiba sadece mekruh gunah değil ama hoş karşılanmıyo yani.s erkeklerle fiziksel temas yasak bi kız ve erkek dört duvar arasında yalnız kalamazlar 3. şeytandır fiziksel temaz zaten olmaz aralarında 1m mesafe olmalı lauballi olunmamlı gibi aslında kültürümüzde olan şeyler 
bunlar var işte ondan sonra örneğin seslerini erkeklere işveli edalı şekilde duyurmamalılar onlarla o şekilde konuşmamalılar şarkı söylememeliler bazı alimler kadınların marş söyleyebildiklerini söyluyolar ama..bunlar sadece dışarıda geçerli, kız evin içinde dilediğini yapabilir.. namahrem ile mahrem olayı var.. çok detaya girdim dimi aslında bunları istediğin şeyler değil..
 
tamam esas konuya geliyorum tesettürle ilgili ayetleri hadisleri en sona yazıcam merak etme..avantajlarını sormuştun bende arkadaşlarıma sordum genel anlamda ÖZGÜRLÜK diyoruz.. evet yanlış okumadın özgürlük
ben avantajlarını pek düşünmedim aslında  ben örtünüyorum Allahın öyle istemesinin dışında benim için kimlik gibi bişey ya o olmazsa nasıl yaşıyacağım konusunda hiç bi fikrim yok ya benim kolum bacağım gibi bişey o benimle bütün değil ben onunla bir bütünüm.. mustafa islamoğlu tesettür için der ki:kadının kendini arkaya atıp kimliğini öne atmasıdır.. o iş hakkatende öyle gecen bi arkadaşla bunu konuşuyoduk insanın en çok da kadınların fıtratında olan bişey bu güzel görünme beğenilme isteği ve islamda mahreminiz olmayan erkeklere güzel görünmeniz fitneye sebep olabilir bu çok derin bi konu örnek vermek gerekirse hani aldatmalar bunlardan kaynaklanır ya zina falan.. ewet bu insanın fıtratında var e ilişkilerini tümden yok edemezsin ama buna engel kılacak bazı kurallar koyar Allah erkeklere de var bu konular mesela bi namahreme erkek birdefa bakabilir Allah onu bundan sorumlu tutmaz yanılmıyosam diğer bakışları kasten olduğu için harama veya mekruha geçer veya 3 defa bakma izni var aslında herşey niyetle ilgili ya neyse kadınlara düşende tesettürdür işte..he nerde kalmıştım arkadaşla konuşuyoduk insanları etkileme biçimine geldi konu, bana sordu düşündüm

eğer pardesümü çıkaracağım bi yerse güzel giyiniyorum daha bi özen gösteriyorum kabul etmek zor geldi belki ama evet güzel görünerek dış görünüşle etkilemeye çalışıyorum neyseki günaha girme ihtimalim olmuyo pardesüden dolayı.. ama pardesümle duracağım bi yerse o zaman sadece konuşmalarınla yani fikirlerimle etkilemeye çalışıyorum.. işte dişiliğini arkaya atıp kişiliğini öne atmak bu.. sen tesettürlüysen zaten erkek senin fiziğini göremez yalnızca pardesünü başörtünü görür yada çarşaf yada herne ise işte sen sadece kişiliğinle ordasın başka birşeyinle değil sadece kişilik sadece fikir.. tesettür diyorum başörtüsü demiyorum farkındaysan çünkü sadece başörtüsü olunca bu dediklerim olmuyo hatta daha süslü olunuyo... e tabi örtünmekde aşama aşama adım adım ilerliyoruz çoğumuz, bende ki değişime sen kendin şahit oldun bizzat dersanede adım adım.. ilk avantaj olarak bunu diyebiliriz
 
ikinci olarak gözlerden sakınma ki ayette de Allah kadınlara örtünün derken "korunasınız diye" der.. gerçekten öyle ama gözlerden sakınıyosun pis bakışlarla pek karşılaşmıyosun en fazla yüzüne bakıyolar hani sapıkça bakışlardan bahsediyorum o da nadir aynı şekilde laf atma da.. bi de rahata hareket ediyosun bacağım görünecek belim görünecek gibi dertlerin olmuyo hani biraz olsun rahatsızlık duyanlardansan eğer böyle şeylerden...
 
sonra hani başörtülüyü seven var sevmeyen var ama asla cıvık hareketlerle karşılaşmıyosun sevmeyen en fazla pis pis bakıyo bilemedin bir iki laik ağzı yapıyo bilemedin köşeye sıkıştırmaya çalışıyo aklınca ama hürmeti daha fazla görüyosun özellikle erkeklerden..Allah razı olsun mesela toplu taşıma araçlarında şıkıştırlımana izin verilmiyo hamileymişsin yaşlıymışsın gibi yerlerinden kalkıp yer veriyolar çoğu anlamda öncelik tanıyolar sağolsunlar lauballi hareketlerle tacize uğramıyorsun...
 
e birde müslüman olmanın simgesi bu yani her müslüman kız başörtülü değil ama her başörtülü müslümandır.. bunu taşımak güzel bişey.. turistin biri seni görünce "are you muslim" diyosa ne mutlu sana..
 
sorumlulukları da var tabii bilmen gerekiyo sen birini itsen bile yanlış birşey yapsan yere çöp atsan bile nıç nıç nıç bide başörtülü olacak deniceğini biliyosun yada başörtülüler böyle işte diye genelleme yapılacağını biliyosun  kapalıdan korkucaksın o yüzden o kadar rahat olamıyosun ama ben bundan şikayetçi değilim insan terbiye oluyo..
 
sonra yaz sıcağında kapalı kıyafetler giyilirmi lafı var.. ya herkes biliyo ki cildin güneşle direk teması zaten cilde zarar veriyo ve daha çok sıcak oluyo.. zaten herkes 21. yy yaşarken biz ilk çağları yaşamıyoruz ince serin tutan kumaşlardan yapılıyo bizimde elbiselerimiz ona göre kıyafet elıyoruz.. zaten insan alıştı mı yazın ortasında kalın giysen bile rahatsız etmiyo..
 
birde pardesülüysen eğer inanılmaz rahatsın altına giydiğin şey yırtık da olabilir eşofman da olabilir tembelsen eğer bu çok işine yarıyo veya açıkken giyinemeyeceğin kadar süslü giyinebiliyosun istediğini giyebiliyosun kimse karışamıyo..
 
tabi ben bunlar anlatırken pardesü olarak konuşuyorum ama bazı şeyler adım adım oluyo onu da hoş karşılamak lazım.. yeni yeni örtünen birinden ne kadar iyi olmasını bekleyebilirsin ki hiçbişey olmasa ilk örtünen kızların gerçekten giymeye kıyafeti olmuyo doğru düzgün etekleri olmaz yazın hele uzun kollu badileri olmaz tunikleri olmaz patolon üstüne giymeye gerçekten çok zor oluyo başlarda kışın daha iyi yine kaban giyiyosun... ben yeni örtünenlerin makyaj yapmasını da hoş karşılıyorum türlü türlü topuzlar yapmasını da en başta insanın kendine yakıştırması gerekiyo ya Allahın emri yaptım ama ne kadar çirkin oldum ya açıkken daha iyiydim dememeli ya o başörtüyü kendine yakıştırmalı benimsemeli yoksa insan kendini çirkin hissederek devam ettiremez.. zaten Allah güzeldir güzeli sever Allah emretmişse bu çirkin yapmaz çirkin ol diye emretmez yok böyle bişey.. sonra sonra yavaş yavaş oturur yerine ama bunda tekrar ediyorum insan kendine yakıştıracak yoksa benimseyemez ya kendinde bi nur görmeli hiç olmazsa onu hissetmeli..tabi ama tümden oyle olmamalı sonra adım adım düzeltmeli
 
birde temel meselerden biri müslüman kişi Allaha iman eder onun isteklerini kabul eder tek amacı onun rızasını kazanmaktır yani biz bu avantajları sayıyoruz sayısal veriler yapıyoruz falan filan kafana yattı mı tamam hadi yap..değil mesele bu değil.. bizler şuna inanıyoruz eğer kitapda yazan bişey varsa Allah sana bir şeyi emretmişse senin onu uygulamak için kafanın yatması gerekmiyo böyle bi lüksün yok.. çünkü biz inanıyoruz ki Allah insanı bu dünyaya başı boş göndermedi kurallarıyla gönderdi sonuçda Kuranı kerimi islamı tamamlamış olarak Hz. muhammedle gönderdi.. islam sadece ibadetlerden oluşmuyor. islam bir hayat nizamıdır sana nasıl yaşıyacağını öğretir sadece Allah'la ilişkini değil insanlarla, hayvanlarla, doğayla, kendinle olan ilişkini herşeyini düzenler yaşamda olan herşeyi kapsar herşeyi düzünler.. 

Allah herşeyi bilir "bizler parçayı Allah bütünü görür" bütünü gören parçayı görenden elbetteki daha iyi bilir.. Yani kitabımız insanlar tarafından hala bile tam manasıyla çözülmedi içindeki herşey tam olarak bilinmiyo bununda bi sepebi var insanalar sürekli birşeyleri öğrenmeli bunun için çaba sarfetmeliler.. pek çok şeyi yavaş yavaş öğreniyor ve anlıyoruz bilim ve kalp gözü açık olan alimler sayesinde ama hiçbirşey tamamlanmadı hala bile bazı ayetlerdeki şeyler tamamlanmadı bu dünyayla ilgili şeyler değil ahiretle ilgili şeyler tam olarak hatirlamıyorum ama bir ayette cehennemde bilmem ne bilmem neler taşlarla birlikte yanacaklar diyo.. aynı şey başka ayetlerde de geçiyo örneğin orda kastedilen taşın ne olduğu hala belli değil mecazi anlam da olabilir yanıcı bişey de olabilir bilinmiyo böyle ayetlere söylenen bişey vardı adını hatırlayamıyorum.. neyse demem şu bundan asırlar önce Allah içkiyi ysaklarken onun bazı faydaları vardır ama zararları yararlarından fazladır diyerek yasakladığında o insanlar bunun için şarabın bilmem neyinin kalp damarlarını açtığını biliyorlar mıydı yarar olarak yada beyin hücrelerimizi öldürdüğünü biliyolar mıydı zarar olarak aynı şey yıldızlar içnde geçerli aynı şey faiz içinde geçerli elbette açıklayabilirdi Allah bunu ama o bir ekonomi kitabı değil o bir astroloji kitabı değil o bir tıp kitabı değil orda bazı bilgiler verilir geri kalan bilgiyi insanların öğrenmesi gerekir e nede olsa insan yaşamak için öğrenme isteği şart.. yani diyoruz ki insan aklı Allah'ın bildikleirni bilemeye yetmez %100 kullansa bile yetmez  düşünki dahiler bile beynin bilmem %3 ünümü ne kullanabiliyorlar ancak.. bizim Allahın emirlerini yerine getirmek için onları anlamamız gerekmiyo elbetteki bilmenin yararı var sonuçta anladıkça O'nu tanır O'nu tanıdıkça sever O'nu sevdikçe yakınlaşırsın ve sen O'nu sevdikçe O da seni sever falan filan hayat anlam bulur işte.. bize düşen görev onları yerine getirmektir bize onları anlayıp uygulamamız gerekmiyo..

 hani sürekli verilen bi örnek var ya.. biz birşey alınca onun kullanma talimatını okuruz kullllanma talımatında neden o düğmeye basılmamalı neden bu böyle neden bu şöyle diyor muyuz hayır sadece uyguluyoruz işte dünyada insan da islam da böyle kitap kulanma talimatı dünya makine ve insanda kullanan.. seyyid kutup asrı saadetteteki müslümanlarla sonraki müslümanların neden aynı olamadıklarını açıklarken ne der biliyo musun.. asrı saadette müminler ezberlemek için okumazlardı kitabı ilimlerini arttırmak için okumazlardı saygın olmak için de okumazlardı sevaplarını okumak için okumazlardı(sevap kısmını uyduruyor olabilirim) onlar anlayıp uygulamak için okurlardı.. kitabı birden hıtmezlerdi 10 ayet okur sonra onları uygular onları uygulamaya koyunca diğer 10 ayeti okurlardı.. çok bilmekten korkarlardı. ola ki uygulayamazsak bildiklerimizden sorumluyuz diye yavaş yavaş.. işte aradaki ihlas farkı o yüzden ümmet hiçbir zaman asrı saadetteki gibi olamadı....

bi şey anlatayım niyetle ilgili 3 kişi Allahın huzuruna getirilir onlar ölmüşlerdir biri şehit biri alim diğerini hatırlamıyorum.. Allah sorar sen neden şehit oldun tabiki cevabı bilir
şehit derki insanlar kahraman desinler diye beni saygıyla ansınlar diye (e insan orda yalan söyleyemeyecği için)
Allah derki insanlar senin için öyle diyorlar zaten o halde sen dilediğini aldın..
 
Allah döner alime derki sen neden alim oldun.. alim derki ilmimi arttırmak dünyaya yardımcı ollmak için Aallah derki ilmini aldın ve insanlara yardımcı oldun ve istediğini aldın
 
Allah diğer adama döner onun kim olduğunu hatırlamıyorum sen neden filanca şey yaptın der derki senin rızan için. ve Allah derki o halde senden razıyım der ve cennete koyar onu..
 
bazı yerleri kendim tamamladım ama eğer ki hadiseyi tam bulursam sana yolllarım bazı yerleri resmen uydurdum yani ama ana tema bu :) ne demek istediğimi anladın dimi? bu kadar avantajdan bahsettim ama bu avantajlardan dolayı değil yalnızca Allah istediği, onun rızasını almak istediği için örtünmeli kişi..
 
şimdi ayetleri arıyalım bakalım
 Önce Nur suresi 31. Ayete 
Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunanlar (köleleri), erkeklerden, ailenin kadınına şehvet duymayan hizmetçi vb. tâbi kimseler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar (Dikkatleri üzerine çekecek tarzda yürümesinler). Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz.

 
Ahzab 59 ayet ..
“Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına (bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman) dış örtülerini üstlerine almalarını söyle. Onların tanınması ve incitilmemesi için en elverişli olan budur. Allah bağışlayandır, esirgeyendir

 
 
ya sadece bunları kopyala yapıştırdım ya sen de internetten bakabilirsin wallahi çok yoruldum daha sonra sana kz için kitap falan tavsiye ederim hatta kendim veririm şimdi çok yorgunum bir de ablamlar tatilden geldi onları özledim. son bir kez okuyup göndericem maili. inşallah yanlış bişey yazmamışımdır Allah affetsin

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...